Bestuursakkoord D66, GB en VVD: Vught doet het 'Samen, anders, zeker nu'

'Samen, anders, zeker nu'. Dat is de titel van het bestuursakkoord dat D66, Gemeentebelangen en VVD overeen zijn gekomen voor de komende bestuursperiode. Het akkoord werd vanmiddag in het gemeentehuis gepresenteerd. De titel is een samenvoeging van drie verkiezingsleuzen die de drie partijen tijdens de campagne voerden. Voor D66 is dat het inmiddels wel bekende 'Anders'.
Samenwerking De fractie van D66 Vught is zeer verheugd over het resultaat. "Alle speerpunten van D66 komen uitgebreid terug in het akkoord", aldus Fons Potters die samen met Wilbert Seuren en Ivo Kuijlaars de onderhandelingen namens D66 voerde. Zo krijgt intergemeentelijke samenwerking de komende periode een prominente rol in het totale beleid, komt er een gezond financieel beleid waarbij de inzet is de gemeentelijke belastingen meer stijgen dan de inflatie en geven we met de Ja-gemeente aan dat de gemeentelijke overheid er is voor de burger en niet andersom.
Zondag Maar ook andere typische D66-onderwerpen staan uitgebreid in het akkoord, zoals duurzaamheid, een klantvriendelijkere én milieuvriendelijkere manier van huisvuilinzameling, betere inspraak, einde aan dogmatisch bouwen en de verlevendiging van het centrum (bijvoorbeeld door winkel- en bibliotheekopenstelling op zondag).
Fietstunnel Wilbert Seuren wordt namens D66 onder meer wethouder van de belangrijke portefeuille Verkeer en Vervoer. De komende jaren gaat hij (waar mogelijk mét burgemeester Van de Mortel) alles in het werk zetten om de N65 zo snel mogelijk de grond in te krijgen. De N65 moet bovenaan de agenda komen én blijven. Als Vught doen we dat niet alleen, maar we doen dat uiteraard samen met de andere betrokken gemeenten in de regio, de provincie en uiteraard 'Den Haag'. De ingeslagen weg wat betreft de N65 van de vorige wethouder zal voortgezet worden, zij het dat er geen fietstunnel komt tussen de Breautélaan en de Martinilaan.
Het complete bestuursakkoord akkoord is HIER te lezen.Zie ook portefeuilleverdeling wethouders bekend
De presentatie van het bestuursakkoord. Vlnr Gemeentevoorlichter Gitty Wouters, Fons Potters en Wilbert Seuren (D66), Peter Pennings en Marion van der Velden (GB), Saskia Heijboer en Peter van de Wiel (VVD)