Fons Potters, getrouwd met Astrid, we hebben een zoon, een dochter en nog een zoon (2005, 2007 en 2008). Van 2015 tot 2018 was ik wethouder namens D66 in Vught met de portefeuille Verkeer en Vervoer (incl. spoorverdieping en N65), financiën, openbare ruimte, natuur en milieu, afval, weg- en waterbeheer, onderwijs en cultuur. Van 2010 tot 2015 was ik fractievoorzitter van D66 Vught. Ik heb een journalistieke achtergrond. Telefoon: 06-14518898 (ook bereikbaar via What's app).

Portefeuille raadsperiode 2018-2021

• Bouwen en wonen
  • Financiën
  • Economische zaken en arbeidsmarkt
  • Recreatie en toerisme
  • Bestuurlijke vernieuwing
  • Burgerparticipatie
  • Regionale samenwerking

Daarom D66

D66 gaat uit van kansen en mogelijkheden, gecombineerd met een sterk vertrouwen in het eigen kunnen. Goede ideeën uit de samenleving moeten gesteund worden. De overheid is er om burgers te faciliteren, om ze uit te dagen en waar nodig een vangnet te bieden.

Daarom Vught

Vught is een topgemeente om in te wonen met een fantastisch hoog niveau aan voorzieningen. Vught is een krachtige, zelfstandige gemeente met heel veel eigen initiatieven vanuit de inwoners zelf. Vught moet die (waar nodig) ondersteunen en mogelijk maken.

Ik ga 100% voor

Ik ga er 100% voor dat Vught die topgemeente blijft. En niets wijst erop dat dat niet zou kunnen lukken. Vught is bijzonder goed uit de crisis gekomen. Sterker nog, de investeringen zijn onverminderd doorgegaan: de achterhaalde Marktveldpassage gaat dit jaar plat, het Moleneindplein wordt gemoderniseerd, DePetrus als dé bruisende plek voor ontmoeting is geopend, de overtseekbaarheid van en de leefbaarheid langs de N65 wordt voor 100 miljoen euro verbeterd, het spoor gaat voor een groot deel van Vught de grond in (project van 550 miljoen euro), het bouwen van nieuwe scholen en sporthallen in Noord, Zuid en Cromvoirt, een hoog onderhoudsniveau van de openbare ruimte, duurzaam afvalbeleid en veel meer mogelijkheden voor nieuwe culturele initiatieven.

Fons Potters

fons@d66vught.nl

(óók bereikbaar via WhatsApp)

Meer van Fons Potters